Beemster blues

zondag 9 april 2017

Het zou een prachtige dag worden met zomerse temperaturen. Om daar zo lang mogelijk van te genieten ben ik, vroeg de Beemster ingetogen. Als eerste naar de favo stek.

In eerste instantie waren er paar karpers aan het azen, binnen no-time was dit over en leken de sloten wel uitgestorven. Toch wist Harry na enige tijd een fijne polderknol te haken. Vanwege zijn schouder heb ik 'm maar geholpen met scheppen.

Op een andere stek waren alleen een paar cruisende brasems zichtbaar. Vervolgens toch nog maar naar een andere stek.

Een stek met drijfvuil, altijd interessant voor de karper, dus ook voor ons. Overigens, was het opvallend hoe laag het waterpeil in de Beemster stond en hoe hard het er stroomde. Bij stroming is de ervaring dat de vissen redelijk actief zijn, maar dat ging vandaag niet op.

Uiteindelijk wist ik toch ook nog een karper te vangen. Een bijzonder sterke knol die zin in een flinke dril had.
Het was genieten van het weer en de omgeving, maar van de vangsten had ik meer verwacht.

Nou ja, de volgende keer maar weer.

Grtx, FER

3 opmerkingen:

  1. Ja, Fer het was voor mij snel over. Het ging gewoon niet met mijn schouder. Ik dacht dat ik met één arm wel kon drillen maar helaas. Maar jouw skub was inderdaad een behoorlijke vechtersbaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is het predikaat 'knol' ontstegen hoor! Mooie schub!

    BeantwoordenVerwijderen