BAAAHHHMMM!

Vrijdag 17 februari 2017

Deze week ving Harry met z'n nieuwe jerkbait kunstaas een tonnetje ronde snoek. Echt niet normaal hoe dik deze dikke zeug was. Nu ik binnenkort op vakantie ga en het roofvis seizoen daarna zo goed als afgelopen is, moest en zou ik ook nog zo'n moeke vangen.

Vroeg gestopt mit dem arbeit un nach das wasser gesjeesd. Das wasser waar ik mijn snoek moest gaan vangen, beslaat een redelijk groot gebied, maar de snoeken liggen natuurlijk niet overal en ook niet opgestapeld. Nu het ijs weer van de sloten is, is de keuze ook weer groot.

Duikers, diepe plekken, hoeken, koppen van de sloten, obstakels, bruggen en naar snoek ruikende plekken zou ik gaan afstruinen.

Tot tweemaal toe een flinke kolk bij een duiker verraadde dat een snoek interesse had, maar helaas kon ik 'm niet tot een goede aanbeet verlokken.

Mijn monstertail streamer zo diep mogelijk in de volgende duiker gegooid en de eerste keer voelde ik een tik, maar geen weerstand. Bij de tweede keer voelde ik geen tik, maar eerst een beetje weerstand en vervolgens enorme weerstand. Zo, zou ik een karper vals gehaakt hebben? Het duurde enige tijd voordat ik de vis uit de duiker kreeg. Toen deze uit de duiker was kreeg ik 'm nog steeds niet te zien. Totdat ik eindelijk een staart zag, toch een snoek. En een dikke! Yes, hiervoor was ik de polder in gegaan.

Deze snoek bleek over een onuitputtelijke energie te beschikken. Meer dan 20 runs werden gemaakt, dit had ik nog nooit mee gemaakt. Nog nooit ben ik zolang bezig geweest om een snoek uit te drillen. Man, ik was als de dood dat ik 'm zou verspelen. Een net had ik niet bij me en de slootkant was hoog, dus kreeg ik de snoek pas na de vierde poging met de kieuwgreep te pakken.
Wat een bak, niet?!
En nog een plaatje zodat ook zichtbaar is, dat ze naast lang ook een dikke moeke is.
Zo, het roofvis seizoen is nu al meer dan geslaagd. Veel en mooie grote, lange, dikke en bijzondere vissen gevangen op heel veel verschillende plekken.

Grtx, FER

14 opmerkingen:

  1. Lekker maatje, ook al zo'n dikke pens :-) en nee, ik ga niet dezelfde opmerking maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd daar ging ik voor, die dikke pens. En dezelfde opmerking kan bijna, het wintervet is flink aanwezig.

      Verwijderen
  2. Dat is lekker op vakantie gaan met deze vis! Mooi dik en een memorabele dril :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd, kon na deze ingevulde wens lekker chillen in Marokko.

      Verwijderen
  3. Prachtige vangst Fer. Ook nog een lijntje uitgegooid op vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat zat er helaas niet in. Paar rivieren gezien waarvan ik me wel afvroeg wat er zou rondzwemmen.

      Verwijderen
  4. Klasse Fer..!
    Dik verdiend..Gefeliciteerd man...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, wanneer is het verdiend? Maar iig super gaaf. Dank

      Verwijderen