Diagonalen

Woensdag 7 september 2016

Wie wil momenteel niet buiten zijn?! Wat een fantastische nazomer. Gewoon 's avonds in korte broek en T-shirt tot in het donker vissen zonder koud te worden of weg te waaien.

Natuurlijk had ik de drang om mijn diagonaal hengel verder uit te proberen en hiermee vis te vangen. Dus stekken checken in mijn hometown. De type stekken die ik ging checken waren duidelijk. Kanaal en of ringvaart en dan daar waar de nodige obstakels aanwezig zijn.

Dropshot shadje op de loodkop. Zo klein mogelijk aas om de kans op een mogelijke aanbeet zo groot mogelijk te maken. Dus ook guppies mochten zich verhapstukken.

Na de derde worp langs de kanaalkant voelde ik een schrikkerig tikje op mijn top. Ha, vis! En waarschijnlijk geïnteresseerd. Het is me al duidelijk dat ik dan, nogmaals, exact op dezelfde plek zo aantrekkelijk mogelijk mijn shad moet aanbieden. Met zo'n lang mogelijke glijvlucht. BAM!
Een meer dan gemiddelde baars had zich verhapstukt aan de kleine shad. Wat een mooie vette gave vis!

Wow, dit beloofde veel goeds. Toch duurde het nog een behoorlijke tijd en ver van de kant af dat een ook hele fijne snoekbaars zich vergreep. Kijk, dit lijkt er op! Dit formaat is panwaardig, maar daar hoef ik niet mee thuis te komen. Catch en release is het devies.
Nadat ik beide kanten van een brug gecheckt had, toch maar weer even terug naar de kanaalkant waar ik de baars ving. Weer een tik op mijn top, geen vis gehaakt, wel bijna een shadhaak in mijn oog.

Bij de volgende beurt was het wel raak, een schattig snoekbaarsje had ook wel trek in een snack.
De daarop volgende worp was ook weer raak. Echt leuk om die aanbeten zo direct te registreren. Het venijn druipt er telkens vanaf.
Hierna was de activiteit echt ver te zoeken en kon ik terug zien op een toch wel geslaagde sessie van anderhalf uur met gewoon vier vissen op de 'mat'.

Grtx, FER

4 opmerkingen: