Diagonalen 2

Maandag 12 september en dinsdag 13 september

Het stekken checken in mijn hometown heeft mijn focus momenteel. Leuk om alle potentiële hotspots te bezoeken en kijken of daar vis ligt. Waarschijnlijk wel, maar of ik ze ook tot een aanbeet kan verleiden is de vraag.


Een andere manier van vissen betekent een andere kijk op het vissen en daarmee anders kijken naar de mogelijkheden in de buurt. Natuurlijk bezoek ik eerst de meest geijkte stekken. Kanaal, met bruggen en bolders, waarbij diepte en een beetje stroming de voorkeur hebben. Normaal ben ik redelijk ongedurig en hop snel van stek naar stek. Nu besloten om iedere locatie enigszins minutieus af te struinen.
Het leuke is dat ik aanbeten krijg en nog vang ook. Het valt overigens niet mee om iedere aanbeet te verzilveren. Te vaak en te snel sla ik aan bij het eerste de beste tikkie op de top. Vooralsnog denk ik dat ik een fractie van een seconde moet wachten voordat ik aansla. Heb gemerkt dat ik bij twijfel wel vis haak.
OK, het zijn nog geen buffels, maar dat is ook (nog) niet de bedoeling. Het zoeken, prieken, missen, haken en onthaken is al genoeg uitdaging momenteel. 

Een significant onderdeel van deze manier van vissen is hoogstwaarschijnlijk het type en de kleur shad, maar wellicht nog meer de wijze waarop je deze aanbied.

Opmerkelijk in ieder geval is, dat als je vis hebt gevonden, er vaak meerdere aanwezig zijn op een klein gebied. 

Heb al door dat je na een aanbeet nogmaals deze stek op exact dezelfde wijze moet benaderen. De leercurve is momenteel best steil.

Met het mooie weer was het daarnaast ook nog eens onwijs lekker toeven langs het water.

Grtx, FER

2 opmerkingen: