3 days in a row

Dinsdag 16 augustus 2016

Three days in a row, gelijk aan een nummer van Anouk, maar dan anders. Iig heb ik het drie ochtenden achter elkaar de Beemster karpers onveilig gemaakt.

Wederom op andere stekken dan de twee voorgaande ochtenden. De Noordbeemster heb ik deze keer bezocht. Nieuwe stekken die naar karper roken gevoerd en deze vervolgens weer bevist.

Het viel deze keer een beetje tegen. D.w.z. de vangsten. Ondanks dat ik op mijn eerste stek vlakbij de twee voerplekken karper activiteit zag, kreeg ik ze niet te pakken. Vanwege de activiteit bleef ik toch redelijk stug volhouden, maar uiteindelijk moest ik mij toch gewonnen geven. Want ik wilde in de tijd die restte ook nog de andere stekken checken.

De tweede stek gaf geen geheimen prijs toen ik hier observeerde. Hele lichte stroming, maar geen activiteit zichtbaar. Qua diepte bleek het voor de polder behoorlijk diep. Zou zomaar een potentiële winterstek kunnen zijn.
Anyway, dikke broodvlok te water en deze verplaatste zich tergend langzaam met de stroming mee. Vond het wel een mooie aanbieding van het aas, dus heb het onderlijntje niet dieper gezet waardoor de vlok op de bodem zou blijven liggen. Bij de vierde 'drift' schoof de dobber weg. Hé, toch vis aanwezig.
En wat voor vis?! Weer een beuker eerste klas! 

Drie ochtenden achter elkaar vissen en gewoon drie ochtenden grote karpers pakken op verschillende nieuwe en bekende stekken.

Zo, wat was dit weer genieten. 4 days in a row gaat het niet worden, maar zeer binnenkort ga ik zeker weer mijn geluk beproeven.

Grtx, FER

2 opmerkingen:

  1. Dat gaat lekker. Altijd leuk om nieuwe stekken te bekijken en helemaal als het dan vis oplevert. Leuk FER,

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen