Beemster 'buffel'

Zondag 17 april 2016

's Ochtend even naar de Zaan geweest om te checken of de harders er weer waren. Ja, ze waren er. Ongeveer vijf minuten. Daarna geen vis meer te bekennen, dus hield ik het snel voor gezien. 's middags nog even wezen pennen in de Beemster met Harry.

Een zestal stekken gemaakt met mais en kippenbix. Zo, wat was het winderig op de vlakte en wat was die wind schraal. Voordat ik ging vissen met een voorhamer nog in de tuin aan de gang geweest en het zweet stond op mijn rug. Dacht dus dat een jackie voldoende was, nou niet dus, bokkoud!

Nabij een duiker bewoog mijn pen zenuwachtig heen en weer, toen dit aanhield maar eens contact gezocht. Hopakee, een beemster 'buffel'.

 
Er was weinig activiteit te bespeuren, maar uiteindelijk zag ik een kolk in de buurt van een paar rietstengels, midden in de sloot, waar gevoerd was. Nadat ik het aas verplaatste trok de pen vlak daarna lekker schuin weg. Hopakee, nog een beemster 'buffel'.
 
Hierna was het snel over, lekker uitgewaaid en koud tot op het bot weer richting huis.

Oja, Harry ving in het begin nog een voorn en dat was alles wat hij mocht haken tijdens dit dik uurtje vissen.

Grtx, FER

4 opmerkingen:

  1. Ow het weer de laatste tijd is echt raar. Koud en warm liggen snel bij elkaar. Toch lekker een paar buffels er uitgetrokken. Top!
    Harry better luck next time.

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de temperatuur hoger wordt gelijk aan de sessies die langer worden, wordt het feest nog veel groter.

      Verwijderen
  2. Lekker FER! Ondanks de kou toch vis... en de mooie tijd moet nog komen, dat belooft wat! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd, heb d'r zin an. D.w.z. lekker weer aan de waterkant.

      Verwijderen