Waterwolf

26 december 2015

Na het bezoeken van optredens, borrels, kerstontbijt en een kerstdiner, moest ik er even uit. Even een frisse neus halen en dat natuurlijk met een hengel in mijn hand.
Een stek waar wij ons vorig jaar helemaal te pletter hebben gevangen lijkt weer wat op te leveren, aangezien Harry hier afgelopen week een snoek van 96 cm ving. Wij hebben hier toen in een tijdspanne van ongeveer 2 maanden ongelooflijk veel verschillende snoeken gevangen. De vraag is of de roedel waterwolven hier wederom in een hinderlaag op niets vermoedende witvisjes ligt te wachten.

Het leek 'm eigenlijk niet te worden, nadat ik alle bekende stekken bestookt had met kunstaas. De situatie is in vergelijking met vorig jaar enigszins veranderd en daarmee wellicht ook het jachtterrein voor de groenjassen.

Dichtbij was een stek die vorig jaar eigenlijk niks opleverde, maar omdat de situatie veranderd is, leek ie nu wel een potentiële hotspot. Bij de vierde worp bleek mijn gevoel, ahum inzicht, juist en leverde mij een top exemplaar op.
Krachtig, groot, dik, markant en super agressief.

Na deze fijne vangst, tijd om terug te keren om de reis voor het tweede kerstdiner aan te vangen. Maar niet zonder een paar nieuwe stekken te checken. Om en rond een industrieterrein zijn de nodige waterlopen gecreëerd en verandert. Wellicht nieuwe holding area's voor waterwolven.

Soms weet je gewoon dat er een snoek moet staan. Zo nu ook, op een soort van drie splitsing met een harde kade aan één zijde moest gewoon een waterwolf huizen.

Terwijl ik alle hoeken al had geprobeerd en geen teken van leven had ervaren, kon ik gewoon niet stoppen. Voor mijn gevoel tegen beter weten in, maar instinctief als een jager op jagers ging ik door. En niet zonder resultaat!
Wat ging deze kneiter te keer nadat hij gehaakt was. Run na run en proberend diep te blijven. Hij of eigenlijk zij, ging zo heftig te keer dat ik echt bang was om haar te lossen. Kopschuddend met geopende muil, keer op keer, totdat ze toch echt uitgeblust was.
Omdat ze zo mooi en volslank is, nog een plaatje.

Grtx, FER

8 opmerkingen:

  1. Een snoekenhol gevonden Fer? Prachtige vissen man! En lekker dik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben nog op zoek naar het hol, vorig jaar hadden we 'm gevonden. Nu nog ff niet.

      Verwijderen
  2. Sodeju, dat is lekker zo zeg! Mooi gevuld ook zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is weer geen kattendrek Fer, deze....
    Mooie..!!..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi man! Hé, het beste voor 2016!

    Groet,

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen