Streamer snoek I

Vrijdag 02 oktober 2015

Lekker vroeg thuis en omdat ik recent van Kelvin Leenheer twee tubefly streamers heb ontvangen, kriebelde het om weer eens met de vliegenlat op pad te gaan.

De tubeflies had ik nog niet aangebonden, maar wel een andere kleinere streamer die ik vorig jaar aangeschaft heb. Eerst maar weer eens proberen om de slag te pakken te krijgen. Dat ging niet verkeerd. Woesh, woesh en op de gewenste plek in het water.

Vlakbij een bruggetje was de sloot bijna helemaal afgesloten door afgevallen takken. Met gewoon kunstaas een garantie om deze kwijt te raken doordat de dreg zeker een tak pakt. Met een streamer is de kans veel kleiner door het langzame zinken en de enkele haak.

Bij de derde keer, was het keihard raak. Een snoek dook op de streamer en schoot vervolgens er met een bocht vandoor. Bammerdebam! Een heel gevecht op een AFTMA 5, waarbij de snoek telkens omlaag probeerde te duiken. Erg leuk spelen!
80 cm
In dezelfde sloot was het nogmaals prijs. Op een met vuil en blad bedekt oppervlak pakte een snoek op een zeer ondiep gedeelte de streamer. Ook nu ging de hengel weer hoepeltje rond. Wel weer heel erg leuk dat snoekvissen.
58 cm
In een andere sloot besloot ik om de streamer rond een afstervend plompenbladveld te trekken. Ik voelde geen aanbeet, maar zag wel een plompenblad wiebelen. Er zat dus vis, geschrokken vis of roofvis. Daarop nogmaals hetzelfde gedaan en toen hapte een snoekje toe, maar spuugde ook gelijk de streamer weer uit. Wel bleef ie de streamer volgen. Gelijk een hond een bot volgt. Trok ik de streamer naar links dan draaide hij naar links, zo ook naar rechts. Nogmaals hapte hij in de streamer om deze weer vliegensvlug uit te spugen. Zo heb ik een paar minuten met deze snoek gespeeld totdat ie er genoeg van had.


Ongeveer 30 meter verderop werd de streamer in het midden attaqueerd, bij aanslag vloog de streamer uit het water richting de kant over ongeveer 4 meter. De snoek zwom razendsnel mee terwijl de streamer door de lucht vloog. Vet gaaf, zo snel en makkelijk als dat ging. Waar de streamer weer het water raakte lag de snoek al klaar. Ook met deze snoek heb ik weer even gespeeld, dwz heb getracht om 'm tot een aanbeet te verlokken.


De tubefly streamers heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat de streamer waarmee ik viste veel te veel opleverde. Zoals gezegd, super leuk weer om de snoeken te 'belagen'.


Grtx, FER

2 opmerkingen:

  1. Gaaf Fer... Moet een leuke tak van sport zijn op deze manier..
    Als je dit leest krijg je er meteen zin in... Leuk..!

    BeantwoordenVerwijderen