Polderpa

Vrijdag 24 juli 2015

Net terug van een rondreis door Duitsland (10 van de 14 provincies) en nagenoeg niet gevist, op een korte sessie met de pen in de Havel (3 blankvoorns, formaat baksteen en één brasem, net zo slijmerig als hier) en een wachtmoment bij een pont (één baars) na dan.
Op ram-koers?

Moest er gevist worden?! Waren we al thuis?! Ja en ja. Ff naar de Beemster. Maar... deze keer met m´n pa. Na de koffie ging ie ook mee de polder in. Zou ie het nog kunnen? Iig mocht ie met mijn penhengel.


Er kwamen vanavond veel bellen vrij in het water, lage luchtdruk voorafgaand aan de komende storm? Het leek iig niet op azende vis. Toch duurde het niet heel lang voordat ik een voorzichtige aanbeet kreeg. Wel massa, maar geen strijd, dus een kapitale brasem was de klos.
Vervolgens viel het redelijk stil, geen aanbeten, ook bijna niet van kleine vis. Toch was ik weer de gelukkige en deze keer gelukkig wel een karper. De vis knokte redelijk, maar niet echt zoals ik gewoon ben, het water bleek ook pislauw en wellicht daarmee ook laag in zuurstof. Maar de eerste karper na mijn vakantie was een feit.
Bij mijn pa wilde het maar niet lukken, om de zoveel tijd verwisselde hij/wij van stek om de vangkansen te vergroten. Uiteindelijk stond ie toch met een kromme hengel. Een bul(letje) van een karper was gehaakt. Toch nog vis en wie het kleine niet eert is...
Daarmee was het ook klaar. Leuk om een keer met mijn pa weer eens te vissen en gelukkig beide gevangen. Dit kan natuurlijk beter, dus wie weet gaat ie binnenkort nog eens mee.

Grtx, FER

4 opmerkingen:

  1. Zeker doen Fer, ff met je vader vissen als het kan. Hij is trouwens wel een lensdrukker zeg, die ouwe van je hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Fer...
    Wat is er nou mooier om samen te doen met je vader dan vissen.....

    BeantwoordenVerwijderen