Vliegensvlug Dordrecht (5)

Dinsdag 27 januari 2015

Er waren problemen geconstateerd bij het smelten van materiaal en dus mocht ik opdraven om na te gaan hoe groot de problemen waren. Opdraven in Dordrecht welteverstaan. Dit is een beetje cryptisch, maar het gaat over werk, dus boeien ;-)

Daarom lang verhaal kort. Na controle, monstername en afspraken was het beeld duidelijk en kon ik weer terug naar mijn werk stek. Het was reeds tegen tweeën en mijn buik begon te rammelen van de honger. Even gestopt bij een supermarkt en gezonde versnaperingen gekocht.

In een woonwijk in Dordrecht even aan de kant gestopt, om in de auto bewust deze etenswaren te nuttigen. Op de heenweg had ik hier al mooie grote sloten gezien. Toch maar even uit de auto gestapt en een klein stukje langs de sloot gewandeld.

En ja, het bloed gaat waar het niet gaan kan, of hoe zeg je dat. Dus stiekem de vliegenlat uit de achterbak gepakt en even lekker slingeren met de streamer.

De eerste sloot, waarbij ik alleen op de kop heb gevist, was kraakhelder en bracht geen vis op het droge.

De tweede sloot, verbonden door een betonnen pijp aan de eerste, was iets troebeler. Bij de tweede worp hing er al een snoek aan de lichtgele streamer. Een beste, zoooo, wat een kop had dit beest!

Na een viertal korte runs, kwam ie rustig naar de kant toe. Ik durfde 'm niet gelijk uit het water te halen, omdat ik verwachte dat ie nog flink wat energie in zich had. Maar na nog één keer flink kopschudden, kon ik 'm rustig met de kieuwgreep uit het water tillen.

Op het moment dat ik 'm uit het water tilde ging ie vervolgens toch nog flink te keer. Gelukkig had ie zo'n grote kop dat ik een goede grip had en 'm lekker kon laten spartelen. Dit, terwijl ik mijn nette broek en jas, werkkleding, aan had en dus wilde voorkomen dat ik vies werd. Dit lukte gelukkig redelijk, op een paar waterdruppels na, die op mijn broek kwamen.
Hier onder nog een paar plaatjes van de immense kop van deze snoek.
En zo'n klein streamertje lijkt geen enkel probleem om op te slurpen.
Zo, dat was een beste lunch. Zo vang ik ze niet zo vaak 'tijdens' werktijd.

Grtx, FER

6 opmerkingen:

  1. Haha lekker bezig zo tussendoor. Een echte struiner ben je.

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik idd heel graag, wat is er mooier dan jagen. Lekker mijn instict volgen.

      Verwijderen
  2. Dat noem ik nou nog eens werken op stand:) Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is niet de eerste keer dat je 'tijdens' je werk succesvol bent. Je weet toch elke keer weer in een korte tijd te scoren. Knap 'werk'!

    Gr Koen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, het wordt langzamerhand mijn specialiteit. ff snel scoruh!

      Verwijderen