After work

Vrijdag 28 november

Na een, voor mijn gevoel, lange en zware werkweek, was ik toe aan het weekend. Ik had meer dan voldoende uren gemaakt om iets eerder dan gebruikelijk mijn collega's een fijn weekend toe te wensen en om zelf even te gaan struinen.
Vlakbij mijn werk ligt een duiker richting een gemaal. De sloot loopt vanaf het gemaal, langs een wijk, recht de uitgestrekte polder in. Het kan niet anders dan dat er snoeken in of bij deze duiker op vissen liggen te wachten. Vissen die momenteel vanuit de polder dieper en warmer water opzoeken.
Iets over half vier, dus de lagere school in de buurt liep ook uit. Grappig hoe geïnteresseerd een aantal jongens waren. Een paar van die mannetjes bleken zelf ook te vissen en we deelde de nodige informatie met elkaar. 

Ik wilde niet direct bij of in de duiker werpen. Dus eerst een paar worpen met een driedelige herrieschopper van de duiker af. Terwijl ik dit een paar keer deed, werd er een snoek actief. Vlak onder de voeten van de jongens, die op de duiker stonden, ontstond een kolk. 'WOW!' in koor. Dat was het signaal waar ik op stond te 'wachten'. 'Let op', riep ik, waarna ik de plug in de duiker gooide en letterlijk de snoek er op zag jekkeren. Super gaaf dat dit scenario verliep als gehoopt.

'Zo man, wat een grote', 'Vet hé!', 'Wat een beest!'. Leuk al die reacties en de grootste van het stel wilde ook nog wel een paar foto's maken van de vangst.

Op aanraden van de jongens heb ik nog een hotspot geprobeerd, maar die leverde niets op. Hierna was het alweer tijd om in te pakken en de mannetjes gedag te zeggen.

Was ff leuk, zo na het werk ff een snoek pakken.

Grtx, FER

8 opmerkingen:

  1. Het lesgeven in snoekvissen gaat je goed af FER :) Nice one!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker weer Fer, en dat zo ff snel na het werk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. iedereen zegt altijd maar dat zijn van die jochies maar vergis je niet!
    die ventjes hebben echt alle stekken dichtbij hun huis helemaal uitgemolken en kennen ze van haver tot gort.
    als je op voor jou nieuw water komt altijd ff vragen hoe of wat aan die mannetjes.
    ze hebben vaak goeie info!!
    groet,patrick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens, ben ik idd van overtuigd, aangezien ze me ook een specifieke stek aanwezen en met z'n vijven trouw bleven kijken of er een roofvis zou toebijten. Daarnaast waren ze ook specifiek over het kunstaas waar ze mee visten en waarvoor ze aan het sparen waren. toppie toch

      Verwijderen
  4. lekker even chillen met de hengel in de hand na een week hard werken !
    en als je dan nog een zoetwater haai op de kant krijgt, beter kan het weekend niet beginnen !

    BeantwoordenVerwijderen