De Purmer 2

Donderdag 25 September 2014

De nieuwe stek in de Purmer houdt me bezig. De eerste sessie leverde een prachtige karper op en dat smaakte natuurlijk naar meer. Donderdagavond, dus mijn dochter gaat weer op een paardje hobbelen en ik mag haar brengen.

De zon gaat momenteel al weer snel onder, rond acht uur is het alweer donker. Toch is het schouwspel van de ondergaande zon prachtig.

Door de beperkte tijd en het succes van de voorgaande sessie heb ik me beperkt tot een tweetal stekken die dicht bij elkaar liggen. Beetje kippenbix en enigzins gefermenteerde mais. Deze mais had ik vanaf zondag in een plastic potje koel bewaard. De mais was lekker slijmerig en leek wel zoeter geworden. Door het slijm verwacht ik dat de mais langer zijn aantrekkelijke zoete geur afgeeft.

Uit het niets vertrok mijn pen plotseling richting het midden van de sloot. De haak werd direct gezet en zat op één of andere manier in de onderlip. Zou verwachten dat door het aanslaan de haak altijd naar boven trekt, dus richting de bovenlip.

Het was een mooi gaaf exemplaar, weer lekker dik en wel doorvoed.
Nu de buit binnen was en het licht verdwenen was, kon ik nog mooi het laatste gedeelte van de paardrijles van Mirjam zien. Hoppa, twee 'paardenvliegen' in één klap.

Grtx, FER

4 opmerkingen:

  1. Mooie schub weer FER. Die ondergaande en opkomende zon hebben wij vissers toch vaak mee als mooie bonus. Prachtige foto daarvan.

    Greoeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zekers, 's ochtends zie ik wat minder vaak maar dan is de natuur vaak voor ons alleen!

      Verwijderen