Nach die arbeit

Vrijdag 19 september 2014

Sinds de verbouwing van ons huis tintelen de topjes van mijn rechter ring- en middelvinger. Behoorlijk irritant om continu een doofgevoel in je vingertoppen te voelen bij bijvoorbeeld typen. Als dit maanden zou aanhouden dan moest ik maar eens naar de manuele therapeut.
Vrijdagmiddag om 14:00 had ik een afspraak gemaakt. Even op en neer vanaf het werk. Op de heenweg, het verkeer zat mee, even in de polder gestopt en op twee plekken, kippenbix en mais gestrooid.

Na de behandeling waarbij mijn rug en nek behoorlijk gekraakt werden, terug naar het werk. Nach die Arbeit op naar de twee voerplekken, waar ik nog niet eerder had gevist. Op één voerplek was activiteit zichtbaar. Donkere modderwolken ontstonden in het grijsgroene water.

Op de hair drie maiskorrels en op de haak een kleine mestpier. Ondanks de activiteit duurt de aanbeet nog best lang. Maar als na al het schommelen de pen daadwerkelijk wegtrekt, schiet de vis er bij het zetten van de haak keihard vandoor. Overal waar de vis naartoe ploegt ontstaan zwarte wolken van de wervelende modder. Uiteindelijk is de vis moe gestreden en glijdt ie op zijn kant in het net voor de foto.
De andere stek ligt bij een duikertje, hier is het iets dieper en af en toe is een enkel belletje zichtbaar. Hier zie ik af en toe zoetwater garnaaltjes springen. Teken dat ook hier activiteit onder de oppervlakte is. Redelijk snel gaat de dobber er hier ook vandoor. De tweede boerenkarper lijkt wel het hoger gebouwde broertje van de eerste.
Beide stekken zijn nu dusdanig omgeploegd dat door vissen geen zin meer heeft en eigenlijk is de buit 'nach die arbeit' binnen. Een mooie afsluiter van een zware werkweek.

Grtx, FER

10 opmerkingen:

  1. Lekker effectief gevist Fer. Ik hoop voor je dat de therapiën helpen.

    Groeten,
    Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd, hoop het ook. Zal even tijd nodig hebben, loop er al lang mee maar gevoel voor vissen zit nog dieper ;-)

      Verwijderen
  2. Loon naar werken Fer! Succes en sterkte, je gezondheid gaat voor alles.

    Gr,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, zo voelde het bijna wel. Nou staat het vissen wel helemaal los van het werk. thanks.

      Verwijderen
  3. Lekker Fer even ontspannen na het werk! Met als beloning 2 mooie karpertjes. Hoop dat het met het doof gevoel in je vingers goedkomt. Ik heb het ook in mijn rechterarm (net of ie slaapt) Heb ook manuele therapie gehad en het gevoel is toen even weggeweest. Ik heb het nu weer terug en ga wat anders proberen. Kinesiologie. Heeft in het verleden goed geholpen.

    Gr, Bjorn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hmmm, ga maar even googlen wat Kinesiologie is. Is waarschijnlijk niet hetzelfde als Knieselogie ;-). Ben overigens benieuwd wat het jou brengt.

      Verwijderen
  4. En dat doe je toch allemaal weer even tussendoor! Goed werk FER!

    Sterkte met je vingertoppen!

    Gr Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk ff te vaak overal tussendoor, maar zo kan ik wel ergens naar uitkijken en de boog gespannen houden tijdens werk. Dank.

      Verwijderen
  5. Hi FER,

    Leuke blog heb je...
    Het is vaak een kwestie van afgeknelde zenuwenbaan door verkramping van spieren, heb het zelf ook gehad: was er na een paar behandelingen van af...
    Naast de behandelingen: Ontspannen dus, oftewel.......

    Succes!

    Groet,

    Rombout

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou zenuw C6 of C7 moeten zijn die ergens druk krijgen waardoor ze aan het uiteinde dit verschijnsel geven. Dank.

      Verwijderen