Stille drills

Zondag 17 augustus

Eindelijk was het weer eens zover dat ik met Harry en Edwin op zondagochtend kon vissen. De locatie en tijd waren binnen no-time afgetikt en we zouden elkaar treffen bij het desbetreffende water.
Vorig jaar hebben we hier gezamelijk ook een keer gevist. Toen was ik de gelukkige. Oh ja, die Polen iets minder gelukkig. Verslag vorig jaar.
Onderweg naar de stek ontving ik bericht van Harry dat we ergens anders moesten vissen, want er zaten Polen op onze stek, Grmmph. Op de andere stek aangekomen, waar niet te vissen was vanwege het vele riet, bleek het berichtje dikke onzin. Het getreiter was alweer begonnen, hahaha.
 
Ed nam zijn plek in op de hotspot van vorig jaar. Harry ging op het wijd en in de buurt van een bruggetje. Ik ging 'nieuwe' stekken bezoeken. Op iedere stek was leven, maar allegaar klein spul.
 
Na enige tijd struinen kwam ik weer terug bij de heren en toen bleek dat Harry al een karper gevangen had. Plaatje verstuurd via whatsapp, maar niet ontvangen want mijn mobiel lag nog in mijn auto.
Niet veel later stond Ed met een kromme hengel en stilletjes te drillen. Maar daar kwam ie niet mee weg, we hielden 'm in de gaten want als ie het op zijn heupen krijgt vangt ie kat achter kat.
Een mooie gezonde schub, die bij het onthaken nog even besnuffeld werd. Niet door Ed, maar een losloppende hond. Die overigens ook bijna gehaakt werd omdat ie naar aas hapte.

Tussendoor vingen we een paar brasems en witvis. We zaten uiteindelijk gebroederlijk naast elkaar rond de hotspot. Terwijl Ed rustig zijn hengel omhoog deed om zijn aas te checken voelde hij weerstand en tot ieders verbazing stond Ed weer stilletjes te drillen. Pure luck, maar wel een hele fijne schub!
Hierna viel het helemaal stil, we zijn nog even de Beemster ingeweest, waar ik nog een karper verspeelde en hebben elkaar geregeld uitgelachten omdat we in plaats van een karper telkens grote voorns of kolblei's vingen.

De ochtend was voorbij, de vissen gevangen, de opmerkingen gemaakt, de frisse neus binnen en lekker uitgewaaid.

Grtx, FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten