ff struinen

Woensdag 26 december 2012

Tussen de kerstdiners in, ben ik even lekker naar buiten geweest om de sloten in de wijk af te struinen. Op een paar regenspattertjes na bleef het droog maar toch natte handen gekregen.


Bij het benaderen van een duiker bij de eerste sloot schoot er direct een snoek weg, want voordat ik mijn kunstaas had nat gemaakt sprongen er al aasvisjes boven water. Hmmm, de volgende keer iets voorzichtiger de sloot benaderen.

De eerste volger kreeg ik op de fat crank plug. Een flinke golf en weg springende aasvisjes terwijl ik vanaf de kop van de sloot de plug naar met toe trok. Ok, ok, zou ie toehappen want ik had niet direct weerstand, dus de snoek was er niet gelijk opgeklapt. De snoek volgde de plug tot aan de duiker en schoof hier rustig onder. Wat nu? Snel de plug voor een streamer vervangen en deze al vertikalend voor de duiker heen en weer gehaald. De snoek kwam als een hondje snuffelen maar maakte geen aanstalte om toe te happen. Onwijs spannend totdat ie langzaam weer het ruime sop koos, dwz de snoek zwom de sloot weer in.

Niet veel later sprongen er weer visjes uit het water terwijl ik daar niet met de streamer aan het vissen was. Natuurlijk snel naar de actie gelopen, de streamer er overheen gegooid en met langzame tikken binnen gevist. Bij de derde worp was het raak. Nu was er wel een snoek op het kunstaas geklapt.
Een mooie lange snoek die nog niet erg volgevreten was.

Omdat zijn staart niet op de staatsiefoto staat, nog maar een foto met de snoek in volle glorie.
Nog éénmaal in een ander gedeelte van de sloot zag ik een snoek roven maar deze kon ik jammer genoeg niet tot een aanbeet verlokken.

Anyway, was ff lekker struinen tussen de diners door.

Grtx,

FER



4 opmerkingen:

  1. Wel gegaan Fer en dus maak je kans! En een snoek even tussendoor, wie zegt daar nee tegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Fer,

    Even een snelle sessie en een mooie snoek, super man. Ik heb ook gestruind tussen de diners maar wel met een vork, ha,ha. Zondag weer proberen karper te vangen.( of Giebel)

    Groet, Björn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Boudewijn: yep, ik niet. Zonder inzet geen actie!
    @ Bjorn: Dat het maar goed heeft mogen smaken, succes zondag, temp. is goed!
    @ Sander: het was er jammer genoeg maar één die ik ving maar wel een fijne.

    BeantwoordenVerwijderen