Kanaal karper deel 3

Donderdag 12 juli 2012

Stug ben ik door gegaan met voeren op het Noord-hollands kanaal, ondanks dat ik brammert na brammert ving en geen karper.
De stek die ik voerde lag vlak naast de palen op de foto. Er bleek bij iedere sessie vis te zwemmen en te azen maar niet de gewenste dikke kanaal karper.

Nadat mijn zoon zijn computertijd er op zat en hij vernam dat de vissen bijna op de kant sprongen leek het hem ook wel een leuk idee om een keer mee te gaan. Het duurde ook niet lang voordat we beet kregen maar dit zette niet door. Toen ik één van de hengels controleerde, had op dat moment een vis zich aan het aas vergrepen. Alex kon mooi assisteren om de brasem te scheppen en om te poseren voor de foto.
Terwijl ik de hengel weer gevechtsklaar maakte kregen we een aanbeet op de andere hengel en Alex mocht deze vis naar binnen takelen terwijl ik assisteerde met het net en ik met zijn vis op de foto mocht.
De vis van Alex was 3 cm langer dan mijn vis en had een lengte van 52 cm. 'Jihaaa! mijn vis is groter' was de jubelkreet van Alex toen dit bleek.

Na de zoveelste brasem uit het NH kanaal heb ik besloten om op zoek te gaan naar een andere stek. Ondanks de kilo's voer heb ik niet een karper tussen de brasems door kunnen vangen en ben ik de geur van het slijm wel voor even zat.

Een illusie armer maar een ervaring rijker.

Grtx,

FER

5 opmerkingen:

  1. Op naar de volgende stek Fer. Die kanaalkarper komt vast en zeker nog boven water.

    Lekker met je zoon gevist en dat is meer waard dan welke kanaalvis dan ook!

    Ik heb overigens hetzelde probleem de laatste tijd; veel brasem en geen harder. Het komt wel weer...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Fer,

      Leuke website met zeer goed weg lezende stukken!
      Ik zie dat je ook een aantal maal op het NH-kanaal op karper vist, althans je probeert ze te vangen..haha!

      Ik woon sinds ruim 4 jaar in Purmerend en ben ook een fanatiek karpervisser (statisch en met de pen) Met de Penhengel ben ik meestal te vinden in de Beemster en Schermer Polder. Echter statisch vissen op het kanaal heb ik sinds afgelopen seizoen echt helemaal ontdekt, dit mede door mijn goede vangsten!

      Als je wilt kan ik je wel wat vertellen over mijn strategieën aldaar, mijn vangst-resultaten en aas gebruik.
      Geef maar aan wat je weten wilt :D
      En eventueel je e-mail adres dan kunnen we via die weg communiceren.

      Groet,

      Edwin

      Verwijderen
  2. Beste Fer,

    Leuke website met zeer goed weg lezende stukken!
    Ik zie dat je ook een aantal maal op het NH-kanaal op karper vist, althans je probeert ze te vangen..haha!

    Ik woon sinds ruim 4 jaar in Purmerend en ben ook een fanatiek karpervisser (statisch en met de pen) Met de Penhengel ben ik meestal te vinden in de Beemster en Schermer Polder. Echter statisch vissen op het kanaal heb ik sinds afgelopen seizoen echt helemaal ontdekt, dit mede door mijn goede vangsten!

    Als je wilt kan ik je wel wat vertellen over mijn strategieën aldaar, mijn vangst-resultaten en aas gebruik.
    Geef maar aan wat je weten wilt :D
    En eventueel je e-mail adres dan kunnen we via die weg communiceren.

    Groet,

    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Edwin,

      Dank voor je reactie. Gezien mijn resultaten ben ik natuurlijk razend geïnteresseerd in het statisch vissen op het kanaal. Eind deze zomer heb ik ook de nodige materialen hiervoor aangeschaft.
      M.a.v. ben zeker benieuwd naar jou strategieën.
      Mijn e-mail adres is ferryout@hotmail.com

      Grtx,

      FER

      Verwijderen
    2. Beste Fer,

      Ik heb je inmiddels een e-mail verzonden, ben benieuwd of je er iets mee kunt :D

      Groet,

      Edwin

      Verwijderen