Rozenburgse landtong

Vrijdag 14 juni 2012

Aangezien ik voor mijn werk richting de Europoort moest had ik een spinhengel met toebehoren in de auto meegenomen. Voor het geval dat ik in de gelegenheid zou komen om eens in het zilte nat de rovers achter de schubben aan te zitten.

Via de site http://www.eurovissers.nl/Gilles/Stekken/Waterweg/Waterweg.htm  heb ik een beetje vooronderzoek gedaan en de rozenburgse landtong met het daar aanwezige 'muizengaatje' leek mij wel een mooie stek. Natuurlijk kwam ik in de gelegenheid en kon ik ook mooi door te vissen de files omzeilen en ben ik naar het uiterste puntje van de landtong gereden.
Lepeltje met daarboven twee plastic garnaal imitaties en smijten maar. Het was afgaand tij en de stroming was pittig dus dan zijn de rovers (Zeebaars, Fint, Geep en Makreel) actief. Er waren vollop Noorse Sterns actief rond de landtong en het muizengaatje. Waarbij ze geregeld kleine visjes te grazen namen na soms spectaculaire duiken.

Het lepeltje heb ik vervangen door een kleiner exemplaar gelijk aan de visjes die door de sterns gevangen werden, want ondanks de aanwezige sterns ving ik alleen wat kelp. Vervolgens ook nog een imitatie garnaaltje vervangen voor een kleine streamer. Vanaf verschillende plekken op de kop van de landtong heb ik zeerovers tot een aanbeet geprobeerd te verlokken maar het mocht niet zo zijn.

Wel haakte ik een zeebliekje (jonge haring) aan de dreg van de lepel. Dit waren blijkbaar de visjes waar de sterns op aan het jagen waren.
Ondanks dat ik geen enkele aanbeet gekregen heb, ben ik er van overtuigd dat het een hotspot is. Bij een laatste blik op het water voordat ik instapte zag ik een grote zilveren flank van hoogstwaarschijnlijk een zeebaars tussen het zeewier. Ze zitten er dus wel maar hadden geen trek in het door mij aangeboden kunstaas. Jammer maar helaas, volgende keer beter.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten