Vijgen

Zaterdag 24 december

Zoals bijna iedereen moest ik vlak voor kerst nog van alles en nog wat inkopen om een goede Kerst te kunnen vieren. Cadeau's voor een ieder die kwam aanzitten bij het exorbitante Kerstdiner en natuurlijk nog de nodige etenswaren omdat deze ingredienten onmisbaar zouden zijn. Zo ook, verse vijgen. Deze bleken alleen nog verkrijgbaar bij Ali, de turkse groenteman. Met zes vijgen kon ik aansluiten in een rij voor de kassa. De kassa kon ik niet zien vanwege de lengte van de rij, na tellen stonden er 18 mensen voor me waarbij ik waarschijnlijk een half uur zou moeten wachten om deze vijgen ook daadwerkelijk af te rekenen. Deze jongen dus echt niet. Vijgen terug gelegd en de Kerst zou ook wel slagen zonder.

's Middags had ik de mogelijkheid tussen het brengen en halen van de kids  richting paardenvijgen om toch nog een hengeltje uit te werpen. Ik had maar anderhalf uur dus op de fiets met spinhengel e.d. Ik weet niet wat het is, maar soms voel je dat het gaat lukken maar voel je zeker ook dat het niet gaat lukken. Vandaag had ik twijfels. Aan het weer lag het niet, een beetje wind, niet te veel zon, wel flinke luchtdruk veranderingen. Maar een snoek die op je kunstaas ragt blijft verslavend dus hopen maar op actie. Halverwege een sloot had ik een volger die ik niet kon verlokken tot een aanbeet, ook niet met een ander kunstaasje. Iets verder wederom actie. Aasvisjes die opsprongen nadat ik de plug al voorbij de plek getrokken had. Hier moest roofvis actief zijn. Na, ik denk, een tiental worpen klapte de aanwezige roofvis op de Fat Crank plug. Een perfecte 55 cm lange snoek had eindelijk toegehapt. Prachtige vis, ondanks zijn beperkte lengte.

Vlak voordat ik snoek ving werd ik gebeld door mijn ega, ik kon langer vissen want de meiden werden door iemand anders opgehaald, top! Terwijl ik de snoek drilde werd ik weer gebeld, irri! Bij het onthaken werd ik weer gebeld, heel irri! Na terug zetten even teruggebeld naar mijn ega. Of ik toch nog even de moeite wilde nemen om die @#%^#%@%&^ vijgen te halen want ze waren toch echt noodzakelijk voor die ene specifieke salade.
Gelukkig was ik redelijk in de buurt van Ali en stonden er nu nog maar 4 mensen voor me in de rij voor de kassa. Het begon alweer te schemeren maar op de terugweg kon ik toch nog even vissen. In de hoek van een sloot sprongen er weer aasvisjes uit het water nadat ik de plug al verder gevist had. Dit gebeurde een paar keer waarbij mijn als baars gestreepte Fat Crank plug niet gepakt werd. De aasvisjes waren overingens behoorlijk klein. Ik denk dat mijn baarsplug de echte baarzen aan het jagen gezet heeft. Er was ook nog een kolk bij een hoge kade die wel van een snoek moest zijn maar deze wilde mijn plug ook niet pakken en maakte zich schijnbaar op voor kerstavond.
Toch nog een snoekje gevangen en een lekkere frisse neus gehaald om het kerstweekend mee door te komen.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten