Vijvervissen ;-)

Onderstaand een ingezonden stuk van mijn pa van een bijzonder avontuur.
---

Vijvervissen in het Lepelaarpark  4 Oktober  2011

Ook dit jaar ga ik traditie getrouw, na 21 September weer vijvervissen, dit jaar heb ik als locatie het mooie Lepelaarpark gekozen als doelwit en wil ik mijn slag slaan op alles wat vinnen heeft. Wat ik niet wist was de enorme variatie die daar in die vijver aanwezig was!
Ook was ik dolgelukkig dat ik na de aanschaf van een dure Makrelenhengel, mijn eerste aanslag een gerookte Makreel was. in het gevecht dat ik met hem leverden, (drillen dus) verloor hij wel zijn staart, verder was het een mooi exemplaar met scherpe tekening.

Na deze vangst werd mijn geduld op de proef gesteld, wat geborrel om het aas heen, wat bestond uit gemalen Liga en gebakken Banaan met Zonnebloemolie gemasseerd, besloot ik om aan de Zonzijde van de vijver mijn geluk eens te proberen. Wat schertst mijn verbazing, in ene een heel treetje Haring, gerookt en gefileerd, mijn dag kon niet meer stuk, mag je wel  zeggen.


De dag had wel zo`n beetje zijn uren gehad, het werd ook al wat killer, maar ja, als je gek van vissen bent en je bezit het jagersbloed, dan is het vaak moeilijk om de boel in te pakken, want wie zijn vrouw lief heeft, laat haar thuis (Visserslatijn grapje). Dus toch nog effe  geprobeerd met mijn vaste stok, aan de kant daar waar zuurstof in het water werd geblazen, met als aas, speciale mestmaden in knoflook marinade doortrokken en zowaar mijn dag kon niet meer stuk,  een pot Zure Haring in mootjes, zelfs mijn vrouw  zou een stralende lach op haar gezicht krijgen, want ik kwam toch maar effe thuis met gerookte Makreel, een tree Gefileerde Haring  en Haring in het zuur.
Een Prachtige dag met een mooie vangst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten