Op de blog

Dinsdag 9 augustus

Doordat ik 's ochtends weer een aantal boerenkarpers heb mogen landen en hier enthousiast over vertel wil mijn dochter die avond ook met mij vissen en gepubliceerd worden op mijn blog. Nou ja, waarom niet. Op naar de sloot in onze wijk, waarbij mijn dochter met een vaste hengel met maden op het kleine spul gaat en ik tussendoor een Zeelt probeer te verschalken. Tussendoor, omdat ik alleen maar bezig ben om de visjes die Mirjam vangt van de haak te halen. Ze staat natuurlijk niet direct naast me omdat dat de kans op het vangen van een iets grotere vis tot nul reduceert.
Grappig is dat ze veel verschillende witvissoorten achter elkaar vangt. Eerst een ruisvoorn, dan een blankvoorn en dan een bliek en dat herhaald ze in willekeurige volgorde meerdere keren. De plaatjes.

Omdat het van dat fantastische zomerweer is, NOT!!!, houden we het snel voor gezien. Bui na bui volgt en tussen de buien door vang ik evengoed nog een imposante 55 cm lange Brasem. Net zo slijmerig als ie lang is, m.a.w. behoorlijk.
Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten