Boerenkarper deel 4

Woensdag 10 augustus

Omdat het zo lekker loopt en het eigenlijk onvoorstelbaar is om zoveel karpers te vangen ben ik toch nog een keer naar de boerenkarper hotspot gegaan. Nog één keer om het af te leren. Hoe en met welk aas is nu wel duidelijk dus dan maar een plaatje van één van de locaties.
De vissen die ik vandaag mocht vangen waren respectievelijk 50, 47 en 57 cm lang. Stuk voor stuk vissen met karakter die het niet zomaar opgaven.



Na het onthaken van deze laatste karper bewoog er iets op mijn duim. Dit bleek een kleine bloedzuiger te zijn die deze karpers geregeld rond hun bek hebben.
Het is nu echt tijd om de boerenkarperstekken met rust te laten. Bij elkaar hebben we (incl. mijn pa) in 4 ochtendjes op 7 verschillende stekken 16 Beemster boerenkarpers gevangen die een fantastische sport gaven.
Grtx,

FER

2 opmerkingen:

  1. Beste Fer,

    Met veel plezier heb ik je boerenkarper verslagen gelezen! De foto die je als header op je blog hebt staan is op tien minuten lopen van mijn huis. Leuk dat jij ook in deze omgeving vist.

    Groeten,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Peter,

    Leuk dat je met plezier mijn krabbels leest. Voldoende water dus bij ons in de omgeving om ons niet te vervelen en telkens weer iets nieuws te ontdekken.

    Grtx,

    FER

    BeantwoordenVerwijderen