Stinke vuil

Zondag 10 juli

Na een aantal karper sessies was ik weer eens toe aan het vangen van veel vis. Dus met de winckle picker naar het  Stinke Vuil getogen. Normaal stroomt het water hier altijd enigszins doordat er vlakbij een sluis naar het ijsselmeer is. De sluis was blijkbaar gesloten want er was nagenoeg geen stroming.

Dit mocht de pret echter niet drukken. Grondvoertje gemaakt en maden, casters en wormen aan haak maatje 14. In het begin peuzelde er veel kleine vis met genoegen van mijn voer en aas. Maar na een uur kwamen de grote platten zich toch melden.
Alle brasems hadden ongeveer dezelfde lengte, tussen de 48 en 49 cm. Bij het vissen met de picker weet je gelijk wat je aan de haak geslagen hebt omdat de lichte hengel direct het gespartel of het grote lome gewicht doorgeeft. Overigens zie je bij de aanbeet al of het kleine of grote vis is dat zit te snoepen.
Na het vangen van enkele brasems kwam het sloepen verkeer op gang wat mijn aangemaakte stek behoorlijk ontregelde. Jammer genoeg bleven de sloepen geregeld voorbij komen wat de vangsten behoorlijk beinvloedde. Nou ja, leuk gevangen en het was erg lekker in het zonnetje.

Grtx,

FER

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Vissen met de winckle picker! Het is weer een tijdje geleden dat ik er voor het laatst mee gevist heb. Tijdens het karperen vang ik ze liever niet, maar met de winckle picker vind ik brasem een leuke sportvis.

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk geeft de karper 10x zoveel sport maar af en toe heb ik gewoon de behoefte om lekker veel vis te vangen. En het blijft lastig om het juiste moment te pakken om de vis te haken, dus daarom ook altijd wel spannend.
    Overigens zit er momenteel wel weer heel veel slijm op de grote platten.

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen