Maasvlakte

vrijdag 23 juni

Omdat ik voor mijn werk op de Maasvlakte moest zijn en ik waarschijnlijk op de terugweg mocht aansluiten in de files had ik uit voorzorg al een hengel in de achterbak liggen. Omdat de bespreking uitliep zat er niets anders op dan aan de overkant van mijn bedrijf op de ponton van de RET in de Yangtzehaven een hengeltje uit te werpen.
Het uitzicht was op een container overslag bedrijf waar redelijke bootjes geladen en gelost worden.
Op de onderstaande foto wordt zo'n containerschip door sleepboten van voren en achteren uit de haven gesleept.


Ik had verschillende smalle lepeltjes en pilkertjes mee om de Zeebaars en de Fint die hier moeten zwemmen te verschalken. Na een paar worpen werd de lepel gevolgd door een grote Zeebaars. Wow, nog een keer, maar er volgde geen aanbeet en na meerdere worpen was er geen enkele interesse meer te bemerken.

Vanaf de ponton ben ik de bodem af wezen pilkeren waarbij ik een mooie bot haakte.
Wat hebben die platvissen toch een bijzonder lelijke kop.
Na deze Bot heb ik nog verschillende malen op verschillende manieren de lepels binnen gevist maar geen vis meer kunnen verleiden. Nou ja, voor een eerste keer op deze stek toch een vissie gevangen.
Grtx,

FER




1 opmerking: