Zeelt Hotspot 2

Woensdag 11 Mei


Kriebel de kriebel. Jeuk is erger dan pijn zeggen ze. Nou ja, zo erg is het ook weer niet maar mijn potentiele Zeelt hotspot trekt met wederom net voor zonsondergang naar de waterkant. Zelfde recept, pluimvee legkorrels en Frolic brokken als voer en aan de haak.

Omdat ik redelijk dicht aan de kant vis plaats ik mijn stoel altijd op enkele meters van de waterkant in het hoge gras met boterbloemen. Natuurlijk op dezelfde plek als gisteravond en wat me opvalt is dat het er nog behoorlijk stinkt naar Zeelt. Het is een prachtige vis maar dit visje bevat ook veel donker slijm dat flink stinkt. Het ruikt in ieder geval naar Zeelt dus het kan niet mis gaan.

Een enkel belletje maakt me scherp en even later zie ik mijn dobber licht bewegen. Langzaam maar zeker begint mijn dobber zich te verplaatsen. OK, rustig adem halen en weer wachten op het juiste moment om aan te slaan. Deze keer draait de dobber in een klein kringetje rond en vertikt de Zeelt het weer om lekker vlot de dobber weg te trekken. Uiteindelijk gebeurt dit dan toch, maar wel heel langzaam. Time to strike!

Een leuke dril volgt en een puntgave mannetjes Zeelt mag ik landen. Deze keer is er geen schub verkeerd en is de vis volledig in tact. De kleinste tot nu toe met 36 cm, maar wat is ie mooi!



Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten