Schub geweld

Zaterdag 28 mei

Tussen alle voorbereidingen voor een gezellig avondje dineren had ik tijd om er even op uit te gaan. Op de fiets richting de Kadijkerkoog en hier op een drietal stekken wat pluimvee legkorrels en een 6 tal Frolic hondenbrokken gedeponeerd.
De derde stek was zo helder dat ik de legkorrels op de bodem kon zien l(e)ggen. Kleine visjes waren duidelijk zichtbaar en ik had niet het gevoel dat dit ‘m zou worden. Daarom maar terug gefietst naar de tweede stek en hier de dobber met een frolic brok aan de hair tussen de plompenbladeren gedeponeerd en zelf op m’n stoel geïnstalleerd. Na een half uur zonder actie en in slaap te zijn gevallen, de boel opgepakt en terug gefietst naar de eerste stek. Fiets met stoel, tas en landingsnet geparkeerd en naar de kant toe geslopen om hier mijn geluk te beproeven. Na 5 minuten trok mijn dobber snel en soepel met een noodgang onder. Er was geen twijfel, direct aanslaan. Een explosie van kracht was het gevolg waarbij de karper zelfs uit het water sprong. Wat een power!
In de relatief smalle sloot kon ie eigenlijk maar twee kanten op en dat deed ie dan ook, dwars door de redelijk strak afgestelde slip heen. Wat was ik blij dat ik met gevlochten draad aan het vissen was. De dril leek wel eindeloos te duren en tot overmaat van ramp, nou ja ramp, lag mijn landingsnet nog op mijn fiets die 3 meter achter me stond. Zonder draad via mijn molen terug te winnen de karper richting de kant gedrild terwijl ik zelf naar achteren liep om mijn landingsnet te pakken. Na eindeloze runs kon ik deze prachtige schubkarper met een lengte van 75 cm eindelijk landen.
Wow wat een kick was dit.
Dit ga ik zeker vaker doen, lekker mobiel, stekkies maken en afvissen waarbij zowel Zeelt als Karper tot de vangstmogelijkheden behoren.

Grtx,

FER

2 opmerkingen:

  1. Prachtige vis Fer. Ziet er sterk uit met die wat oversized staartpartij.
    Ik herken dat wel van dat net. Ook wel eens meegmaakt en altijd wel geluk gehad met landen maar tegenwoordig ligt het net toch echt klaar vóórdat ik aan 't vissen ben! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al doende leert men. Ga overigens nieuw landingsnet kopen wat minder geur opneemt.

    Grtx,

    FER

    BeantwoordenVerwijderen