Le Chene Gris deel 1

Maandag 2e paasdag.

Op vakantie in Frankrijk op camping Le Chene Gris in de buurt van Parijs met als doel 4 dagen Disneyland en Parijs onveilig maken. Ongeacht de locatie is altijd de vraag waar is er hier te vissen? Vlakbij de camping loopt een klein riviertje door het dorpje Pommeuse. Zou het? Kids liggen in het zwembad, Inge is druk met muziek transponeren dus ik kan naar het water. Vanaf de brug turend in en over het water zie ik in de stroming direct vis zwemmen. Wat voor vis? Het lijkt op voorn, kopvoorn?

Nu op zoek naar een bevisbare stek met een idillisch uitzicht. Direct voor de brug is de rivier breder en is een gedeelte begaanbaar. Veel prut, takken, afval, plastic en ouwe schoenen is hier aangespoeld. Verre van idillisch maar er zwemt wel vis. Lopend langs de rivier is de oever heel stijl en volledig begroeid met brandnetels. Waar is nou die idillische stek? Ik loop langs de rivier tegen de stroom in waarbij ik 'does a bear shit in the woods?' plekken tegenkom en overblijfselen van braspartijen. Toch heeft de rivier ook een paar mooie ongerepte ontoegankelijke plekken en zie ik geregeld redelijk groot wild zwemmen, waarschijnlijk forel.
Op een punt waar de rivier zich splitst is aan de onderrivier een natuur stenen trap waarbij ik de rivier goed kan benaderen. Hier kan volop in de stroom maar ook in rustig water gevist worden. Hier moet ik vissen!


Alleen nog even afstemmen of dit past in ons 'drukke' schema van luieren, zwemmen, lezen en eten.

Grtx,

FER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten